Mariann elutazott - rövid beszámoló a vendégségről + főzőblog

Mariann régi kolléganőm, ő is sebész, még Tatabányáról ismerem. Már régóta terveztük, hogy kijön hozzánk néhány napra, már 2 éve tanul angolul, a terv az volt, hogy a hétvégén Angliát nézünk, hétközben meg bejön velem dolgozni - megnézi az angol rendszert. Pénteken érkezett, szombaton rögtön St Margaret's at Cliff fehér szikláival kezdtünk, majd a Dover-i vár következett. Utána Canterbury és úgy haza. Kemény első nap lett. Vasárnap bementünk Londonba, ide Feri is jött. Hétfőtől a kórházban voltunk együtt, Mariann is találkozott a szokásos gonddal - nem értett egy szót sem a kent-i akcentusból. Meg a megszólalással is gondjai voltak. Mint mindenkinek :-). De azért elég csalódott volt, alig győztem mondani neki, hogy ezzel bizony minden angolul tanuló látogatónk így volt még az elején. Remélem azért nem adja fel a tanulást...

Csütörtök délben hazahoztam, visszamentem szakrendelni, ő bement Ferivel a városba. Pénteken hamar leléptünk és a Sevenoaks-i szarvaspark következett. Almát nem vittünk, de a szarvasok a sajtos ropogóst is szeretik.

A szombat időjárásilag nem jól alakult. Cambridge-be mentünk - eleve irtó hosszú ideig tartott az út, egy baleset miatt lezárás volt. Kiszálltunk a kocsiból és iszonyatos esőt kaptunk szembeszéllel. Mindhárman irtó vizesek lettünk, nadrágok teljesen átázva, Ferinek még a cipője is. Sajnos a King College be volt zárva, de két másikba bementünk.

Ma reggel kivittem Mariann-t a repülőtérre, mire hazaértem a gépe fel is szállt. Főztem ebédet, majd futás és vacsora kövezkezett. A főzés érdekesen alakult, a már klasszikus sült spárgához csináltam virslit és tésztát. Feri küldött át régebben egy képet, annak alapján rekonstruáltam a mai ebédet, gyorsfőzésű tésztából és virsliből. Így nézett ki főzés elött:

Virsli és tészta

Majd a főzés után kimondottan dekoratív lett:

Most már üresnek érzem a lakást - ez a szokásos érzés, amikor valaki kiköltözik a vendégszobából. Ráadásul mosogatnom is kellett - ebből Mariann elég sokat átvállalt. A pozitív oldal, hogy holnap reggel senkit nem kell felkelltenem, hogy dolgoznunk kell menni. Az kegyetlen dolog volt!

Írta: Kati Címkék: vendég főzés városnézés Kommentek: 3 hozzászólás

Anya 2010. Jun. 26. 11:14
Ha nem tányéron lenne ez a menű azt gondolnám valami elektromos herkentyű.
Anya 2010. Jun. 26. 11:30
látom virslit látom a makarónit de hol van a spárga bele bujt a makaróniba ? A
Feri 2010. Jun. 26. 12:05
Látod, hogy a "sült spárga" szavak más színüek? Próbálj rákattintani.