Írországban, már két napja!

Valamennyit sikerült aludnom a kocsiban és a kompon, utána már én vezettem, mert - mint Feri említette - nála nincs itt a jogsija. Erről a napról ő részletesen beszámol, én túl fáradt voltam, hogy összeszedjem a gondolataimat.

Na nézzük:

A TERV

A mai napot úgy terveztük, hogy gyorsan elmegyünk a dublini állatkertbe, hamar végzünk, felpattanunk a várost bemutató túristabuszba, majd gyors Guinness sörgyártúra és dél körül elindulunk északra a további programok felé. Még ma megnézzük Newgrange-t és megyünk is tovább, valószínű a következő városban keresünk szállást.

A VALÓSÁG

Hamar fel tudtunk kellni, ami komoly fegyvertény az alvásmegvonás után. A reggeli a Travelodge hotelben meglehetősen szegényes, röviden a pirítós és a vaj elfogadható volt. El is indultunk időben, az állatkertbe háromnegyed 10 körül érkeztünk. Nagyon jó volt, fantasztikusan nagy területük van az állatoknak, sehol nem kell a rácson keresztül nézegetni, minden falban biztonsági üvegfalon keresztül lehet nézelődni. A leopárdot lecsalták, a térkép szerint ott kellett volna lennie, erre kaptunk afrikai vadászkutyákat. Akik elég aranyosak, de akkor is. A leopárd később sem kerül elő, pedig kerestük. A szumátrai tigrisek irtó jó fejek voltak, két kamasz és az anyjuk, hatalmasakat játszottak. A dubliniak büszkék rájuk, a buszsofőr külön említette őket. A hóleopárd előtt sokat álldogáltunk, de nem voltak hajlandóak abbahagyni az evést és Feri előtt pózolni a fotókhoz. Hihetetlen. A további túra során láttam jó pár állatot, amit eddig sosem, a vöröshátú lemúr, a gyűrűsfarkú (lásd Madagaszkár) lemúr, a sarki róka, a bongo és a mara amire emlékszem. Az ázsiai vidra volt az egyetlen, ami nem mutatta meg magát, láttunk vöröspandát - gyönyörű volt, alig bírtunk továbbmenni és a kiselefánt beúszott a tavukba az almáért amit a gondozók dobáltak nekik. A végén visszamentünk még Feri hóleopárdját fotózni, akkor meg aludtak, mondjuk evés után várható volt. Mesélhetném még, de a dolog lényege az, hogy délután kettő körül fel is ültünk a buszra. A kör közepén Feri elaludt, szerencsére ez pont az a rész volt, ahol tegnap már jártunk, így nem ébresztettem fel. Amit jól is tettem, mert a volt sörgyár területén részletes tárlat volt a sör - természetesen a Guinness készítéséről, fuvarozásáról, reklámozásáról, csapolásáról, persze több alkalommal volt kostoló, meg minőségellenőrzés stb. Az épület tetején egy gyönyörű kilátó egész Dublinra. Ezután már siettünk, hogy elérjük az egyik utolsó túristabuszt az állatkert felé 6 órakkor. Szerencsére ide Newgrange-be csak 40 perc volt az út, találtunk egy nagyon szimpatikus bed and breakfast-et és vacsoráztunk is a helyi étteremben.

Holnap gyorsan megnézzük az itteni látnivalókat és indulunk a nyugati part felé. Ez a terv :-).

Feri ígérte, hogy feltesz néhány képet, érdemes megnézni a blogját majd!