Egyesült Államok - az első benyomások

Feri rengeteget írt már az USA-ban történt kalandjainkról. A repülőút részemről tévézéssel telt, Ferivel megnéztük a X men első részét és míg ő egy másik filmet nézett én az egyik kedvenc - Lie to me - sorozatból néztem meg jó néhány darabot.

Az időeltolódás így kevésbé viselt meg minket, egészen ébren vagyunk napközben. A magam részéről nagyon korán (délután 7) elálmosodom és lényegtelen mennyi ideig húzom ki az elalvást kb. 4-fél 5 körül felébredek, utána már nagyon nehéz visszaaludnom. Nem tökéletes, de sokkal jobb mint amire 8 óra időeltolódás esetén számíthat az ember.

A ritmus úgy alakult ki, hogy amíg Feri esténként blogot ír én lefoglalom a másnapi hotelt. Lehetőleg internettel rendelkezőt, olyat ami a fórumokon a "tiszta" kategóriába sorolt.

A Los Angeles-i hotel teljesen rendben volt, tiszta szoba és fürdőszoba ennél többet nem vártam.

Nekem a Universal Studios nagyon tetszett, Hollywood nem, elég lepukkant utcának néz ki. Beverly Hills nagyon posh volt. A kocsit egy olyan parkolóban hagytuk, ahol parkolófiúk viszik és hozzák neked a kocsidat. Mivel benne volt a bőröndünk ezt találtuk biztonságosabb megoldásnak. A faszi megvárta, míg Feri beszáll a vezetőülésbe és udvariasan rázárta az ajtót :-). Mint említettem nagyon posh...

Los Angeles hatalmas és teljesen elveszettnek éreztem magam a 6 sávos autópályákon. Nehéz leírni, igazából félelmetes méretek és távolságok vannak. Találkoztunk Edinával - róla majd hosszabban írnék, most csak annyit, hogy Los Angelesben élő magyar ismerős, kicsit megmutatta Hollywood-ot, valamint Feri kérésére elvitt minket a Tar Pit-hez, ami egy metánt bugyborékoló, aszfaltot termelő tó Los Angeles közepén egy múzeumkertben.

Még aznap elmentünk kb. 150 mérföldet, majd másnap folytattuk az utat és megérkeztünk a Grand Canyonba. Ami azonnal megnyerte a tetszésünket, megállapítottuk, hogy csak ezért érdemes elutazni az USA-ba, annak minden kényelmetlenségével, majd megterveztük melyik kirándulóútvonalat választjuk másnapra.

A mai nap a kirándulással telt. A leírás szerint a legtöbb útvonal lefelé indul (logikus, ezért kanyon), majd visszafordulsz és feljössz. Az ajánlások szerint kb. az időd 1/3 részét a lefelé és 2/3 részét a feljövetellel fogod tölteni, ez alapján kell számolni. Mi jócskán lementünk - egészen addig amíg ráláttunk a Colorádó folyóra, majd visszajöttünk. A túrabotok nagyon sokat segítettek a sebességünkön, főképpen felfelé. Számításaim szerint 3 óra 30 perc volt lefelé és 3 óra 35 perc felfelé. Elégedett vagyok az eredménnyel, de szerintem holnap nem fogunk tudni lábra állni. Külön dícséretre ad okot, hogy ellentétbe a szokásainkkal időben és ésszerű határokon belül visszafordultunk. Így még sötétedés előtt visszaértünk a platóra.

Feri a Grand Canyonban

Írta: Kati Címkék: utazás Kommentek: 2 hozzászólás

Anya 2011. Oct. 27. 19:35
Végre már valami jó is. Élmény.Fönn a jobb sarokban én egy szikla ember arcot látok?
Kati 2011. Oct. 30. 05:38
Teljesen igaz, ez nekem fel sem tűnt amikor a képet készítettem!!!