Tenerife - az első napok

Nos egyenlőre sok okom nincs panaszra. A megérkezésünkkor Tenerifét borító felhők jótékony takarása alatt megtaláltuk a bérelt autónkat, majd a szállásunkat. A szállás nagyon rendben van, a kilátás gyönyörű.

Az erkélyrőlOk közvetlenül az erkély alatt egy poros és kissé szemetes terület van, ellenben tök érdekes macskák szoktak tanyázni ezen a részen, színesítve a látnivalókat. Mert macska az rengeteg van! Így gyakran akad társaságunk is az éttermi vacsorák alatt.Macsek

Elmentünk mászni, annak ellenére, hogy délután értünk oda és alig 1.5-2 órát voltunk napon sikerült rögtön leégni. A Tenerife-i időjárás egyébként is érdekes. Árnyékban bizony elég hideg van, a napon pedig el lehet égni azonnal. Ezen a képen Feri homloka kicsit barnáspiros, azért ő megint jobban megúszta.

Feri mászás

Láthatóan én egy kicsit érzékenyebb bőrrel rendelkezem. Fogalmam sincs, hogy hogyan de még mindig tudok háton aludni.

Hátam

A mászáson kívül voltunk a strandon, de csak nagyon rövid időre késő délután (A stranddal mindig tudunk vigyázni. A többi tevékenységgel, úgymint mászás, városnézés, kirándulás szívjuk meg mindig).

Ezen kívül nagyokat aludtunk és kiolvastam egy könyvet.

Ma pihenőnapot tartottunk, így a mászás elmaradt, helyette felmentünk az El Teide hegyre, ami jó magas (3718m). Tengerszintről indulva, 2500-ig fel lehet vezetni, onnan vagy gyalog, vagy felvonóval lehet felmenni 3555 méterig. Innen tovább már engedély kell, olyan nekünk nem volt. Én teljesen komolyan úgy gondoltam, miután délután 3 körül megérkeztünk egy parkolóba, hogy most akkor szépen megnézzük az utat felfelé és felmegyünk. Feri azon érvei miszerint felvonóval megyünk mert 1. nincs nálunk megfelelő felszerelés, 2. nincs nálunk elég folyadék, 3. késő van, 4. élelem sincs nálunk, 5. nem tudjuk az utat, 6. baromi magasan van a végcél - teljesen váratlanul ért és - őszintén be kell vallanom - rettenetesen csalódottan vettem tudomásul, hogy várunk a felvonóra. Annyira csalódott voltam, hogy Feri egészen komolyan vigasztalgatott, ha valaki egy kicsit is ismeri, tudja jól ez extrém körülményeket jelent. A tetőn egyébként nagyon cool volt, irtó hideg szél és erős napsütés. Szerencsénkre felhők csak alattunk voltak, így jó néhány kép is készült. Itt Feri látható Spanyolország legmagasabb pontja - egyben egy remélhetőleg igen jól alvó vulkán - előtt.Teide

A magasságot egyébként egészen komolyan megéreztük, inkább csak egy kisebb szédülés érzéssel járt, de Feri általában nem produkál 150-es pulzusszámot egy pár lépcső után...

Lefelé jövet még fotóztunk jó párat, nem tudtunk betelni a vulkáni tevékenység jeleivel. Egészen jól látható a fekete lávafolyam kitörésének maradványa - 1792-ben történt, 92 napig tartott.

Vulkán

Vulkán2

Vulkáni kő

Holnap délelőttre jó időt, de délutánra esetleges vihart! igérnek, majd beszámolok!

Írta: Kati Címkék: utazás Kommentek: 3 hozzászólás

jozsazsu 2012. May. 30. 00:10
Ezt a macskát kérem.
varjasi 2012. May. 30. 13:11
De a Cilivel Te beszéled meg!!