Gulyásleves fehérrépa nélkül

A fogyás és telített zsírsavakban szegény főzés jegyében telő hét természetesen nem a tervezettnek megfelelően alakult, de ez egy pillanatig sem lepett meg. Nálunk ez így szokásos.

Hétfőn elmentünk futni a futóklubba, nagyon jó időket futottunk, mindketten elégedettek voltunk a teljesítményünkkel és az egyik barátunk is eljött - első futóklubbos futása, neki is jól alakult. Kedden akartam este fekvőtámaszozni és főzni, ehelyett 10 és fél órát álltam a műtőben, végül úgy döntöttem ez is sport. A szerda és csütörtök eleve lassúra sikeredett, tudtam, hogy ügyeletből 6 körül érek haza, szerdán jött a Tesco rendelés, csütörtökön ugyan főzni akartam, de Feri közölte, hogy neki most ne, ő inkább filmet akar nézni velem. Úgyhogy megnéztük a Rózsák háborúját, Feri szerint komédia, szerintem horror.

Pénteken kora du. hazaértem, elmentem futni - végre végre a hőn szeretett 15 km, nem a futóklub 5 km-re, alig vártam. Fura dolog ez, elmész 5 km-et futni, elégedett vagy az eredményeddel, majd 10 perc múlva úgy érzed nem csináltál eleget. Merthogy nem futottál többet :-). Utána már ellenálltam Feri csábításának, miszerint ne vonuljak a konyhába - és elvonultam a konyhába. Az eredmény 2 óra után: gulyásleves marhahúsból, fehérrépa nélkül (Ok, ok elfelejtettem a fehérrépát. Nagyon sajnálom. Mire eszembe jutott túl késő lett és a helyi kisboltban nem volt.) kuktában. Az eredmény egy 40 kcal/100 g leves lett (ezt nem olyan nehéz kiszámolni, az összes belevaló kalóriaértékét összeadod és elosztod a leves teljes súlyával). 9 g telített zsír az egész levesben. Itt csak a kukta látható, anyutól kaptam ajándékba és még ki is hozta repülőn!!! Gulyáslevest már mindenki látott, photoshopoljátok le a fehérrépát belőle.

Gulyás

A másik kaja a fish pie lett. Ez egy angol étel tejszószos hal és krumplipüré egybesütve. Én csak úgy nekiálltam egy lehetséges elképzelésnek recept nélkül. Tonhal és füstölt tőkehal szójatejszínes gombás alappal, a tetején krumplipüré, az egész megsütve. Egyébként évek óta csak szójatejszínt használok, nem azért mert kicsi a telített zsírtartalma, hanem mert ellentében a normál tejszínnel nagyon sokáig eláll és így bármikor előkapható, ha ilyen jellegű ételt akarok készíteni. Elég jó lett, 114 kcal/100g, az egészben 9 g telített zsírtartalommal. Ha valakit érdekel az elkészítési mód, szívesen megírom részletesen, de összefoglalva: mikró, mikró, pároló, sütő.

Hal

Az érdekessége a két ételnek, hogy egy szelet sajtban 15 g telített zsír van. Számításaim szerint a gulyásban és a halban (az egész elkészített 4 literben és 1.5 kg-ban) 18 g van. Érdekes.

A magam fogyózási terve a tervezetten alakult: 1200 kcal naponta hétfőtől szerdáig, 1500 kcal csütörtökön és pénteken, a hétvégén pihi van, persze nem zabálok. A testsúly mérésekről majd a végeredménnyel számolok be, így egyesével nem érnek annyit. Itt a hétvégi engedmény:

Csoki

De sütit már nem kértem hozzá. Pedig hideg volt kinn és esett az eső :-(...

Ezen kívül még a szombati nap Feri kocsijának forgalmi megújításával telt, valamint elmentem masszázsra - ma biztos sokkal jobb lesz a lábam, mert tegnap olyan izomlázam volt...

Írta: Kati Címkék: fogyókúra főzés futás Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2012. Nov. 16. 21:02
Ezt a poharat a tartalmával együtt kérem.