Florida - az első benyomások

A belépési ellenőrzéshez a szokásos sorban állás vezetett kb. 1,5 óra, ez azért fárasztó 10 óra repülés után.

Másnap Orlandóból rögtön a Kennedy Space Centerbe indultunk, természetesen Feri kívánságára, magamtól sosem jutott volna eszembe. Ő részletesen írt erről, az én első benyomásom egy iszonyatosan boldog, folyamtosan mosolygó Feri volt, így akkor sem bántam volna, ha az egész napot végigunatkozom. Ehelyett kimondottan élveztem, érdekes és változatos program volt, ráadásul még egy szabadon élő aligátort is láttunk a kilövőállomáshoz menet (oda busszal vittek).

Itt éppen Feri tapizza a holdról hozott kőzetet (a kialvatlanság nyomai még felfedezhetőek rajta)

Holdkő

Egészen zárásig itt voltunk:

Ok ez csak az odavezető úton egy majdnem életnagyságú fa makett - a kábelezést gyakorolták benne, de azért jól nézett ki (még neve is volt, mint minden valamirevaló űrrepülőnek: Inspiration):

Inspiráció

Majd elmentünk egy bevásárlóközpontba a Florida Mall-ba öcsém tanácsára, aki családunkban a Florida szakértő. Felhívnám a figyelmet az Apple boltban zárás előtt 1 órával tartozkodó emberek mennyiségére:

Apple bolt

És a Windows boltban:

Windows bolt

Erről nem is mondanék többet.

Majd ismét öcsém tanácsára megkerestünk egy jó messzire lévő hamburgerest, na azért oda már elég fáradtan érkeztünk, de a hamburger tényleg nagyon jó volt!

Hamburgeres

Magából Orlandóból a hamburgeres környékén található éttermek és night clubbok pezsgését láttuk, majd másnap reggel észak felé levezettünk - mármint Feri levezett - kb. 150 mérföldet St Augustine-ig. Feri írt a városról, igazán élmény volt egy régi floridai városközpontban sétálni!

Egy pár dolgot már megszoktam az USA-val kapcsolatban:

- minden tankolásnál hülyének érzem magam. Vagy előre kell fizetni egy előre megmondott mennyiséget, amiről persze fogalmam sincs, nem ismerem a bérelt kocsit, vagy otthagyni a kreditkártyát a pénztárosnál és aztán aláírni, vagy nem írni alá, vagy elektromosan aláírni, vagy a gépnél próbálok irányítószámot beírni (a kreditkártyához. NEM a pin kódot. Igen én is tudom, mennyire hülyeségnek hangzik.) Most sem sikerült megúszni - itt egy kallantyút is le kellett nyomni, hogy elinduljon a pumpa. Persze nem találtuk a kallantyút. Na mindegy.

- A tengerparti sétánkon kiderült, egy móló miatt is sikerül tökéletesen hülyét csinálni magunkból, miután láttuk, hogy belépődíjat kérnek és megbeszéltük, hogy egy korhadt famólón ami tele van horgászokkal, semmi extra kilátással valószínűleg a horgászoknak kell fizetnie, ránkszóltak, hogy csak nem menjünk rá jegy nélkül. Úgyhogy nem mentünk. Egyáltalán nem éreztem motivációt a jegy vásárlására, ezúton is elnézést kérek az elmaradt bevételért. De nem is volt nálunk pénz.

Az úttesten átmenni úgy látszik különösen veszélyes műfal errefelé, ennél a zebráknál kis zászlók voltak, hogy integess az autósoknak, miközben elütnek. Érdekes no:

Zebra

Este bementünk a városba és kerestünk egy éttermet, egy kikötéssel: ma este nem ennék hamburgert. Nincs kifogásom a hambi ellen, de azért minden este... inkább nem. Így vetődtünk egy kicsit bio-nak tűnő, kicsit fura étterembe, ahol nem volt kóla és sört nem szolgáltak fel (merthogy közel a templom), hanem kértél a bárban és magad kivitted az asztalhoz. Így istennek tetsző volt már a dolog. Az étlap felét - angolul volt pedig - nem értettem, ez szűkítette a rendelhető ételek választékát. Az általam kért gyalult cukkiniből, rákból és kagylóból álló étel finom volt, a maradékot el is hoztam.

Vacsora

Majd egy hajnali 1 órakkor megejtett hasmenés után inkább nem ettem meg. Nyugalom, azóta jól vagyok. A náthám is javul, a papírzsepi használati rátám szignifikánsan csökkent.

A mai napon levezettük kicsit több mint 500 mérföldet és most Miami alatt töltünk 5! éjszakát/4 napot, a környéken járkálunk majd mindenfelé. Ez azt az igen örvendetes tényt is jelenti, hogy a következő 3! este nem kell szállást foglalnom. Így volt időm ma is blogot írni. Most pedig vacsora, kívánjatok szerencsét...

Írta: Kati Címkék: USA utazás Kommentek: 6 hozzászólás

Lana 2013. Jan. 26. 07:47
Vigyázz a tengeriherkentyükkel,kicsit diétázz.Irigykedem egy icipicit, én állandóan fázom. Nálunk ma nagyon hideg van,-10 fok.Pihenjetek is, süttessétek a hasatokat a napon. Puszi
Kati 2013. Jan. 26. 14:08
Eddig annyira azért nem volt meleg, hogy napozzunk, de most jó délen vagyunk, majd meglátjuk!
Mam 2013. Jan. 26. 16:28
Na,most aztán tényleg pihizzetek egy nagyot!
Anya 2013. Jan. 27. 20:13
A tányér on lévő dolgokat meglehetett enni?Van egy nagyon kedves képem Feriről,talán 6 éves, ezt a belülről jövő derűt ott lehet rajtalátni. Ritkaság.
Kati 2013. Jan. 28. 01:06
Azt hiszem láttam már azt a képet, éppen napkrémet kap ha jól emlékszem.
Anya 2013. Jan. 28. 17:23
Lehet, hogy több is van.Talán én más szemmel is nézem.Szerintem szinte minden képet láttál már.Mikor lesz tengeri lubic.