Everglades és a Key szigetek

Az USA-ban csak automata váltós kocsit lehet bérelni. Még szerencse, hogy néha vezetem Feri kocsiját, nem is olyan könnyű megszokni a kuplung hiányát. Az index gyakran piros, nem sárga és inkább nem használják, mint igen. Eddig még túl nagy forgalmú helyen én nem vezettem, így nem panaszkodhatok, de néha egész nehéz kitalálni, ki merre akarna menni az adott kereszteződésben.

Ja és a jéghalászat: mindig jéggel teli poharat adnak és hozzá kólát. Meg lehet próbálni jég nélkül kérni, de valószínűleg már a kezükben van a jégtöltés, így rendszeresen halászattal kezdjük az étkezést. Hozzá kell tennem, a kóla mindig jéghideg. Nincs szükség további hűtésre.

Jéghalászat

Eddig találkoztunk már vigyázat "aligátor, puma, szarvas és krokodil az utakon" táblákkal, de egyiket sem ott láttuk. Mondjuk nem szeretnék átmenni egy krokodilon - ráadásul védett is, abból kevés van, aligátorból sokkal több.

Feri sokat írt az Everglades nemzeti parkról itt és itt. Az első nap egy kocsitúrára, a második nap egy hajótúrára mentünk. A különbség nem is elsősorban a látható állatmennyiségben volt, hanem a túravezető személyében. Míg a vonatút alatt ezernyi érdekes háttérinformációt kaptunk, példáult a burmai pitonhelyzetről (szegény pitonokat elhozták burmából, majd megunták őket, kidobták a helyi nemzeti parkban, ahol elszaporodtak mint nem őshonos egyedek és most ők a gonosz bevándorlók. Biztos egy csomó piton ugrált az amerikai turisták körül Burmában, hogy ők ki akarnak menni az USA-ba). Azért én is fotóztam kisaligátort (kb. 30 centis, még csíkos a farka, tehát gyerek).

Kis aligátor

A nemzeti park hatalmas, egy töredékét sem járja be az a vonat/autóút ami körbevitt minket és a kilátóból már ez sem látszott végig.

Everglades

Az aligátorok éjszaka esznek, nappal hűsölnek vagy melegednek időjárástól függően. Így annak ellenére, hogy mind madarat, mind teknőst esznek rendszeresen, napközben együtt napoznak különösebb konfliktus nélkül.

Napozás

Ja és az erdeigólya csapat alig 3 hete érkezett meg!

Erdei gólya

Elmentünk még a mellette levő Ciprus nemzeti parkba is, de mivel a ciprusok lombhullatók és itt tél van, ez azért annyira nem volt látványos. Bár a helyi étteremben volt békacomb és aligátorfarok is, inkább nem próbáltam ki. Valahogy tiszteletlennek tűnt miután megismertem őket.

Ezen kívül aznap sikerült még egész korrektül leégnem, anyu kijavít, de szerintem még sosem égtem le januárban... De már nem annyira piros az orrom, javul a helyzet!

Másnap Everglades egy másik végébe mentünk és látnivaló itt is volt rendesen, sajnos a túravezető tök uncsi volt, az "itt egy halászsas fészek" olyan információ, amit még én is leszűrök, háttéradatot nem szolgáltatott sokat. De azért impozáns volt, Feri feje felett nem csak a kikötő igencsak magas oszlopa van, hanem a legtetején egy fészek is van.

Fészek

És a vízen található fészekhez már csak villanymotorral mentünk, itt ugyanis már ültek a tojásokon. Elég gyanakodva figyeltek minket a madarak...

Halászsas

Több helyen túráztunk is csak kettesben, bár az utak mentén valamiért sokkal kevésbé találtunk madarakat, de a fából kinövő kaktuszt itt lőttem:

Kaktusz

A tegnapi nap pedig a Key szigetek következtek, ez egyben Florida legdélibb csücske is, egy főúttal és több híddal fűztek láncra egy csomó kis szigetet. Néhol még látszott a régi híd is:

Híd

Ennek alapján különösen örültem, hogy építettek újat. A szigeteknek egészen speciális üdülő és turistaközpont jellegük volt, de rengeteg magánház is állt a partokon. Hirdettek óceánparti - azaz keleti - és öbölparti - azaz nyugati eladó házakat. Az árat nem néztem meg. Azután kb. 150 mérföld vezetéssel elérkeztünk a legdélibb úttal összekötött szigetre Key West-re, ahol a kikötőben mellesleg egy pelikáncsapat pihent.

Pelikánok

Itt csak lefotóztam az első házat a parkolóból kijövet:

Ház

Hazafelé elsősorban a vezetés volt kihívás - ez azért hosszú út volt és persze nem autópálya, valamint az, hogy két darab AA-s elemet beszerezzünk a fényképezőgépembe. Ha jól emlékszem 4 boltban jártunk, mire sikerült. Ma még a környéken bolyongunk, el kellene nézni Miami-ba is, majd holnap visszaindulunk északra. Pedig már egészen megszoktam a 26 fokot.

Írta: Kati Címkék: utazás Kommentek: 2 hozzászólás

Anya 2013. Jan. 29. 18:04
Azt hittem már fákat erre felé nem is lehet látni. Látom a ház körűl már dús növényzet van.
Mam 2013. Jan. 29. 18:23
Hát picim,igazad lehet,mert januárban még a legtűzőbb sielős napon se égett le a nózid. A tengert meg se próbáljátok? Gyönyörű helyeken jártatok,tudom,milyen Amerika.Minden baromi messze van.Köszi a szülinapit!Ha minden igaz és Zsu túlélte az eplényi sízést,ma vacsorát ad véséges anyja szülinapjára,naná,hogy náluk. Ma baromi jót zsugáztam. Puszás!!!