Vissza a hétköznapokba, nagyon jót futottam és főzőblog

Muszáj így írni a címet, mivel nálam a főzés nem igazán hétköznapi tevékenység. Magyarán alig alig csinálom. Azért igyekszem!

A hazajövetel után gyorsan belecsaptunk a hétköznapokba. Nézzük csak:

még vasárnap feltűnt, hogy legyek vannak a lakásban ez nem jellemző nálunk. Sokat nem tudtunk velük kezdeni, bár tipikus őszi legyekként mindegyiket könnyedén utol lehetett érni és kitessékelni az ablakon. Majd rájöttem, hogy a pakolás után a konyhapadlón maradt izé az nem kosz a bőröndről, hanem bebábozódott légylárvák. Nos a porszívózáshoz szükséges motivációt már meg is találtam. Villámgyorsan.

Légylárvák

Továbbra is fogalmunk sem volt honnan jöttek. Egészen addig amíg néhány nappal később ismét a konyhapadlón orchideákat ültettünk át nagyobb cserépbe (speckó orchideaföldet kaptak). És ehhez szükség volt a szemetes mellett tárolt néhány apróságra. Amikor is megtaláltam annak a kínai kajának a maradékát egy zacskóban amit még kb. 3 héttel azelőtt vettünk. A szemetet gondosan levittük Kalymnos előtt. De a szemetes melletti zacskó egyikünknek sem tűnt fel. Nos, szerintem ilyen gyorsan még sosem vittem le szemetet. Asszem cipőt azért vettem, de nem biztos.

Még vasárnap varrtam csinos kis tárolózacskókat a Helli nénitől kapott levendulákhoz, már be is kerültek a szekrényekbe, itt megcsodálható:

Levendula

Hétfőn Feri tovább szelídítette a vörös macskát. Vagy a vörös macska Ferit ez nézőpont kérdése.

Vörösmacska

kedden kommunikációs tanfolyamon voltam (na ez nem volt gond, beszélni mindig tudok),

szerdán főztem mézes mustáros halat párolt zöldséggel (nem nagy ügy, mivel volt mézes mustáros szósz itthon).

Mézes mustáros hal

A hétvégén ügyeltem, elég sok műtét volt, így hétfő estére már nagyon fáradt voltam, kicsit sírtam is - szimplán csak a fáradtságtól. Majd ezután jól összeszedtem magam éééés! nagyon jót futottam a klubban, ugyan csak 5 km, de ez az eddigi legjobb időm, 22 perc 45 mp. Még sosem voltam 23 alatt!

Tegnap megint főztem, ezt a receptet leírom, mivel jól sikerült így ismétlésre esélyes. Vörös lencse volt itthon, így rákerestem a neten. Az ötletet a nosalty.hu-ról vettem innen, de azért eléggé átalakítottam, hiszen egy csomó minden nem volt itthon.

Vörös lencse főzelék

hozzávalók:

250g vörös lencse megmosva

1 vöröshagyma

2 répa

1 krumpli

1 vegetable stock (kb. az otthoni leveskocka)

fűszerek:

kurkuma

kömény

mustár

A hagymát és a sárgarépát kevés olajon megpirítottam,  hozzáadtam a fűszereket, majd felöntöttem fél liter vízzel. Beletettem a krumplit és a vegetable stock-ot 5 perc forrás után a lencsét. Hozzáadtam még vizet, majd kb. 20 percig főtt az egész, amíg meg nem puhult minden és főzelék állagú nem lett. Akkor belekevertem kb. 3 ek mustárt és kész is lett.

Fokhagyás, citromos sült rák volt hozzá (ez volt a mélyhűtőben). Azt kell mondanom nagyon finom lett. Csak ajánlani tudom a módszert mindenkinek. Ha az alapján készíted el az ételeket, hogy éppen mi van itthon, nagyon változatos dolgokat lehet produkálni.

Vöröslencse

A hét második fele is érdekes lesz, remélhetőleg ma el tudunk menni futni, holnap egy újfajta aranyérműtét tanfolyamára megyek, a hétvégén megint ügyelek. Majd beszámolok :-)!

Írta: Kati Címkék: főzés futás hétköznap Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2013. Oct. 23. 19:11
Engem a mézes mustáros hal izgatott föl, erről majd beszélünk.