Van valakinek egy kis szabadideje kölcsön?

Ígérem visszaadom, amint hozzájutok egy kevéshez! Bár ha jobban meggondolom, biztosan kitölteném azt is valamivel amit kapok.

Mivel még ezt a blogbejegyzést is ügyeletben írom (Senki ne aggódjon, épp nincs műtétre váró beteg, nem hanyagolok el semmit!), jogos a felvetés, hogy miért nincs semmire időm.

Azt hiszem az a baj, hogy annyira ráérek. Így aztán programokat szervezek/szervezünk. Majd semmi szabadidőm nem marad. Meg, mindig több a munka mint tervezem és később érek haza, mert a műtétek/szakrendelés/stb. tovább tart.

Mielőtt nekikezdek az elmúlt hónap történéseinek, csak halkan megjegyzem, hogy alapszinten 3x, de inkább 4x futunk egy héten. Csak mert úgyis ráérünk.

Nézzük csak: novemberben visszajöttünk, a következő hétvégét szabadon választott konyhafelmosással és a vízvezeték szerelő látogatásával töltöttük.

Aztán hét közben találkoztam Enikővel, aki egyébként takarít nálunk, de most cukrászdában voltunk együtt, így volt időn beszélgetni egy csomót. A konyhaelárasztást nem árultam el neki, nehogy felmondjon. Azon a hétvégén a repülőgép múzeum következett ez egy nagyon fárasztó túra volt rengeteg sétával és fázással, majd másnap Ferivel a névnapomat is megünnepeltük. Egy csomó ajándékot kaptam, többek között egy iPhone-al kompatibilis kesztyűt és a neonrózsaszín futókabátot, aminek azóta is sok csodálója van.

Az ezt követő hétvégén szombaton Andiékhoz voltunk hivatalosak, ahol a megengedett évi csipsz és egyéb rágcsafogyasztásom harmadát megettem. A két kisgyerek irtó aranyos (egy majdnem 2 éves és egy 8 hónapos). Andi barátjával Kevinnel is jókat beszélgettünk. Kora este jöttünk el, hiszen a gyerekek lassan már lefekvéshez készülődtek, bár szerintem a nagyobbik Alex készülődése - vagyis, hogy fel-alá rohangált a nagyszoba és a konyha között és játékokat dobált A-ból B-be, inkább a készülődés ellen irányuló tevékenység, de gondolom Andi meggyőzte később valahogy. Vagy megvárta amíg összeesik.

Mivel mi felnőttek vagyunk, így még sokáig nem aludtunk, ugyanis átmentünk Gabiékhoz társasozni. Hiszen úgyis ráértünk!

És utána durvult be a helyzet. Ugyanis a múlt hét az eléggé embert próbálóra sikeredett. Pénteken a teljes napos műtéti programom vége felé Andi hívott, ugyanis Kevinnek elkezdett fájni a hasa, amíg a céggel külföldön volt. (A hasfájások tudják mikor a lehető legnehezebb elintézni őket. Valahogy megsejtik és lecsapnak.) Megkértem jöjjön be a műtétek után, megnézem. Majd kiderült, hogy vakbél (féregnyúlvány) gyulladása van, átküldtem az akut ügyeletes kórházba. Persze az idő telt, nem volt már időm hazamenni a futóklub előtt, így címszavakban, 11 óra munka után:

Feri eljött értem kocsival.

Kocsiban átöltöztem futóruhába.

10 km futóklub (na nem sikerült túl gyorsan futnom).

Haza, fürdés, evés, Ferit otthon hagytam, el Andihoz, felvettem kocsival, elmentünk a kórházba (persze a távolabbiba 45 perc vezetés), várás, beszélgetés.

Hajnali 1-re már ágyban is voltunk. Ehhez Feri még egy egész komoly megfázásból is gyógyulgatott.

Másnap Gabiéknál játék este (Muszáj, annyira gyakran dolgoznak hétvégén, hogy ki kell használni, ha mindketten otthon vannak.) Itt a megengedett évi csipsz és egyéb rágcsafogyasztásom maradék kétharmadát is bevittem. Másnap 21 km futás egy helyi tó körül (azt hittem összeesem a végére, szégyellem nagyon, de nem olyan a kondim, mint reméltem). Majd haza, fürdés, átmentünk Ferivel Andiékhoz és a két gyerekre vigyáztunk, hogy be tudjon menni a kórházba. Ha valakinek szüksége van tippekre, hogyan kell egy fejen álló kétévesen pelenkát cserélni, szóljon nyugodtan! Meglepően könnyű. Mire Andi hazaért már alig álltunk a lábunkon.

Aztán egész rutinszerűen mentek a dolgok, amíg el nem értünk a szerdához. Délelőtt dolgoztam, de a délutánom szabad volt. És úgy jöttem haza, hogy képtelen vagyok a megszokott módon folytatni a programunkat. Pláne futni menni. Amikor ma van az utolsó nap, hogy biztosan be tudok menni a városba vásárolni. Nincs erőm és kész. Feri elég értetlenül nézett...

De persze ráértünk. Így futottunk 10 km-t, bementem a városba beszerezni Feri karácsonyi ajándékát, átmentünk Andihoz rácsos ágyat szerelni (nem egy felhasználóbarát verzió, de azért Feri megoldotta). Aztán már csak csütörtökön jöttem később haza, mert sokáig tartott a szakrendelés, pénteken futás és itt is a hétvége! Amikor ügyelek mindkét nap.

... így Feri ma reggel egyedül ment futni, de nincs lelkiismeret furdalásom, mert egy 140 kg-os nőbeteg hatalmas kizáródott sérvét operáltam és fizikai munka szempontjából egálban vagyunk a mai napra. És még csak fáradt sem vagyok!

De azért meggondoltam. Nem kérek több szabadidőt. Nincs rá több energiám!

Írta: Kati Címkék: barát beteg család játék Kommentek: 2 hozzászólás

Mam 2013. Dec. 14. 19:43
Drága Babám!Ez aztán az önismeret!Megérdemlitek egymást Ferivel!Mindentől függetlenül-jó lenne,ha néha magadra is gondolnál és semmit sem csinálva pihiznél. Mi van a hímzéssel,a kötéssel...?
Anya 2013. Dec. 20. 17:39
Na jó, most jön a karácsonyi szabi, mennyi pihenő napot terveztetek?Ki marad ki a látogatásból mert nem lesz rá időtök? Miről mondtok le? Szóval nem könnyű. De Ti megoldjátok.