Fekete erdő torta, avagy majdnem szakítottunk Ferivel

Ok, azért nem szakítottunk, csak egy egész korrekt vitánk volt. De címnek nem rossz!

Kollégám Gábor ünnepelte a szülinapját pénteken, amit a kórház különös kegyetlenséggel megalkotott beosztással büntetett, így ügyeletes volt a távolabbi kórházban. Ezért tortát sütöttünk neki szombaton, hogy enyhítsünk a kínjain, illetve ha ez sikerült esetleg még örömet is szerezzünk - bár tapasztalatom szerint a távolabbi kórházban ügyelés esetén ez nem szokott összejönni, ahhoz az ember túlságosan kiégett és fáradt. De azért nekiálltunk. Mivel még fut az "anyu nagyon finom cigánymeggyből készült meggybefőttjét elhasználni" projekt is, így döntöttünk a fekete erdő mellett.

Ferinek volt egy még papírra leírt receptje, így első felvonásként elkezdte keresni. Pénteken.

Másnapra némi győzködésemmel lemondott arról, hogy valaha is megtalálja, így maradt a google, a receptet végül innen vettük: http://www.noiportal.hu/main/npnews-17510.html - köszönettel, valóban nagyon egyszerű volt.

És nekiálltunk. A recept maga nem bonyolult, sokkal inkább a fázisok közötti várakozás - tészta, töltelék kihűlés - tart nagyon sokáig. Kezdtük a csokis tészta megalkotásával, meggymagozással.

feketeerdő 1

Kihűlt... Most nézem Enikő - takarít nálunk - baromi boldog lesz a gáztűzhely állapotától. Szegény!

A kihűlt tésztát 3! szeletre kellett vágni, ezt a kényes műveletet Feri csinálta - művészi pontossággal - én irányítottam. Elég izzasztó stádium, ha az ember elszúrja mehet ki csokit és lisztet venni a következő próbálkozáshoz.

Szerencsére nagyon jól sikerültek:

feketeerdő

Majd hagytuk kihűlni. Közben megcsináltuk a meggytölteléket (némi keményítő hozzáadásával). Amit hagytunk kihűlni...

És itt következett egy egész komoly, kapcsolatrengető vita. A recept szerint mindkét töltelékréteg fele meggy, fele tejszínhab. Feri nem volt HAJLANDÓ az alsó rétegbe tejszínhabot tenni. Merthogy úgyis csak kinyomódik. Én kötöttem az ebet a karóhoz, miszerint legalább egyszer recept szerint kéne megcsinálni a tortát, mielőtt variálunk. Persze az ő terve került kivitelezésre. Szóval így álltunk

Majd a tejszínt a Spanyolországban vett vaníliáscukorral (nem kapható Angliában, így hoztunk a tavalyi nyaralásról) felverte a robotgép. Kb. 2 másodperc alatt. Hihetetlenül keményre:

feketeerdő

Nemhogy kenhető, de alig formálható állagú (viszont finom) tejszínhabunk komoly fejtörést okozott. Próbáltuk késsel. Kanállal. Majd végül kézzel sikerült szétoszlatni a tortán, a végeredmény - lehetne szebb - elfogadható lett. A háttérben a receptkönyv látható.

És a vége happy end lett. Gábor nagyon örült a tortának, még meg is kínált minket! És Feri is igazat adott nekem, nem lett volna gond a tejszínhab a torta alján, ezt nem nyomta volna szét egy tortalap, csak egy kombájn. Mondjuk addigra már kipuffogtam magam ezen a hihetetlenül fontos, kompromisszumot nem tűrő problémán. Csak soha nagyobb bajunk ne legyen.

Harmadik felvolnás. Feri megtalálta a nyomtatott receptjét. Na majd legközelebb!

Írta: Kati Címkék: főzés születésnap Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2014. Jan. 18. 08:35
Íny csiklandozó még a látvány is.