Moraira társaságban

Amint arról Feri már beszámolt, barátunk és futótársunk Gábor csatlakozott hozzánk egy hétre Morairára, tegnap ment vissza Londonba (mi még maradunk pár napot). Kiválóan kijöttünk egymással, ő elvitt minket futni, mi elvittük őt mászni, a maradék időben kirándultunk. Még mielőtt megérkezett igen szép időnk volt, itt éppen Ferivel időzünk a helyi kávézó/fagyizó előtt, az egyik kedvencemet bruscettát kértünk. Ez lényegében pirított kenyéren olívaolaj, friss apróra vágott paradicsom és friss bazsalikom. Egy ilyen meleg napos délelőttön a legjobb étel, ami elképzelhető!Bruscetta

Gábor kedden érkezett és hozott egy nagyobb adag esőt szerdára és csütörtökre, ez várható volt, végül is Londonból jött. A szerdai kirándulás gyönyörű volt, erős emelkedőkkel és rengeteg narancsfával. Nehéz eldönteni, hogy ezeket Gábor, vagy Feri élvezi jobban, de szerintem Gábor nyert. A kilátásért meg kellett dolgozni rendesen.

Kirándulás

Feri közben ismerkedett a helyiekkel, szerencsére ebben hiányos spanyol tudása nem akadályozta egyáltalán.

Feri kutyával

Este futni is elmentünk, az útvonalat Gábor dolgozta ki, erőssége a futóútvonal kidolgozás...

Másnap elég felhős időre ébredtünk, átgondoltan megbeszéltük, hogy annyira azért nincs hideg, belefér jól felöltözve a reggeli a kerti asztalnál. Nos ebben tévedtünk. Viszont ha valakinek segítségre lenne szüksége a hirtelen eleredő irtó erős esőből bementeni a reggelit a kerti asztalról, bármikor javaslom a Feri+Gábor combót, gyorsaságban és csapatmunkában utolérhetetlenek. Később szebb idő lett, így azért egy fagyizás belefért, Feri további arcokkal kötött ismeretséget.

Feri macskával

Az ezt követő napon sikerült végre mászni, itt Gábor első mászása látható, mindezt futócipőben! - abban azért nem könnyű falat lépni.

Gábor mászás

A további futások és mászások mellett Gábor bemutatta specialitását, a módosított görögsalátát (tonhallal), eszméletlen finom, szerintem nem ártana levédetnie. Faszén parázson is sütöttünk pulykaszeleteket és kolbászt, mindkettő jól sikerült, bár a maradék kolbász odaégett amíg ettük a többit, de semmi nem tökéletes.

Vasárnap annyi mindent tettünk bele a napba, amennyi csak lehetséges. Kezdtünk Guadalest-el, hegyi kis falu és vár rom, mindekinek csak javasolni tudom, kilátás és természetesen ott volt a kis fehér kutya, akit Feri 6 éve is lefotózott már.

Feri kutyával 2.

Természetesen egy kutya nem kutya

Feri még egy kutyával

majd elmentünk az Algar vízesésekhez, csak megmutatni egy egészen kicsit, ott nem kirándultunk. Felfedeztem, hogy avokádó fák alatt parkolunk, ezt természetesen meg kellett örökítsem, a zöld gumók igazi avokádók! Szedni sajnos nem lehetett.

Avokádó fa

Itt már nagyon éhes voltam, így beültünk egy spanyol omlette-re - ugyan én rendeltem, de annyira olajosra sikerült, hogy végül hárman ettük meg.

Spanyol omlett

És ezek után nem indultunk még haza, hanem lenyomtunk egy kb. 10 km-es kirándulást, ezt már sötétedésben fejeztük be. Még a végére is éreztük az omlettet a gyomrunkban.

A hétfő is ebben a ritmusban folytatódott, reggel Gábor elment a közeli hegyre futni egy szerény kb. 25 km-t (valószínűleg csak azért ennyit, mert ez a hét volt a pihenőhete futás szempontjából), majd másztunk, utána kirándultunk egyet, este vacsora. Gábor kedd reggel már becsomagolva állt, amikor észrevettem, hogy a gépe erős késéssel száll fel, ez némi aggodalomra adott okot, mivel a végcélja nem London volt, onnan még repült tovább. Így a nap további része sms várásban telt, de sikerült elérnie a csatlakozást, bár biztos vagyok benne, hogy ehhez kellett egy párszor rohannia a reptéren. Mondjuk legalább edzésben van.